چرا باید وب‌سایت داشته باشیم؟

چرا باید وب‌سایت داشته باشیم؟
بسیاری از کسب و کارها تنها بر مسائلی تمرکز می‌کنند که فوریت نیاز به آن را حس کنند و بعضی حتی فکر می‌کنند وب‌سایت قابلیتی تشریفاتی است که می‌توان از آن صرف‌نظر کرد؛ اما حقیقت این است که وب‌سایت نه‌تنها یک آیتم غیرضروری نیست، بلکه ابزاری کاربردی و تأثیرگذار است که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد.

۱. وب‌سایت، پایگاه تبلیغاتی کسب و کار شماست.
پیش از چاپ کارت ویزیت و هزینه بابت تبلیغات، لازم است وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید؛ چرا که وب‌سایت بعنوان بستر تبلیغاتی شما عمل می‌کند و تمام جزئیات کسب و کار، معرفی محصولات و پیشنهادهای ویژه باید ابتدا در وب‌سایت مطرح شود. بعد از آن می‌توانید محتوای تبلیغاتی خود را تهیه کنید تا در نهایت مشتریان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت شما هدایت شوند.

۲. وب‌سایت، محصولات و خدمات شما را به فروش می‌رساند.
وب‌سایت شما مثل یک بروشور آنلاین، آخرین اطلاعات پیرامون پیشنهادات شما را به اشتراک می‌گذارد؛ با این مزیت که می‌توانید هر زمان اراده کنید، اطلاعات منتشر شده را تغییر دهید بدون اینکه نیاز باشد منتظر شوید و یا هزینه‌ای بابت چاپ محتوای جدید پرداخت کنید.
با راه‌اندازی یک وب‌سایت تأثیرگذار، خریداران بالقوه را به محصولات و خدمات مورد نیازشان هدایت می‌کنید.
سایت شما مثل یک کارمند فروش؛ اما شبانه‌روزی و هفت روز هفته به سؤالات متداول مشتریان پاسخ می‌دهد و با استفاده از سیستم فروش و درگاه پرداخت آنلاین، کاربران سایت می‌توانند بطور آنلاین و مستقیم، خرید را انجام دهند و در نتیجه فرآیند فروش برای شما و مشتریانتان آسان خواهد شد.

۳. وب‌سایت به جذب مشتریان جدید کمک می‌کند.
وب‌سایت راهی مطمئن برای ارتباط با مشتریان جدید است که ممکن است با کسب و کار شما آشنا نباشند. خیلی از مردم وقتی به مشکلی برخورد می‌کنند سراغ اینترنت می‌روند تا راهکار موردنظر را جستجو کنند؛ شما هم می‌توانید با راه‌اندازی وب‌سایتی حرفه‌ای، خدمات و محصولات خود را بعنوان راهکاری برای نیازهای مشتریان خود مطرح کنید و با بهینه‌سازی وب‌سایت خود، در نتایج جستجو به مشتریان معرفی شوید.

۴. وب‌سایت برای کسب و کارهای کوچک نیز ایده‌آل است.
برخی به اشتباه فکر می‌کنند وب‌سایت فقط برای شرکت‌های بزرگ یا جهانی مفید است؛ اما واقعیت این است که اگر مزیت وب‌سایت برای کسب‌وکارهای کوچک بیشتر نباشد، کمتر نیست؛ چرا که موتورهای جستجو اغلب نتایج را با توجه به موقعیت مکانی کاربر، مرتب می‌کنند و مثلاً اگر عبارت “فروشگاه‎‌های نزدیک من” را جستجو کنید، گوگل فروشگاه‌هایی را در اطراف شما نشان خواهد داد، نه در استانی دیگر؛ بنابراین شکی نیست که حضور آنلاین حتی برای کسب و کارهای کوچک، مزایای بسیاری دارد.

۵. وب‌سایت ایجاد اعتبار می‌کند.
برای یک کسب و کار، چیزی مهمتر از دیده شدن نیست. اگر هویت آنلاین معتبری نداشته‌باشید، مشتریان نمی‌توانند شما را پیدا کنند و در موتورهای جستجو و بطور کلی در اینترنت دیده نمی‌شوید که این منجر به کاهش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و در نهایت باعث می‌شود شرکت شما غیرقابل اعتماد به نظر بیاید.
«اگر کسب و کارتان در اینترنت نباشد، بزودی در بازار هم نخواهد بود»
– بیل گیتس
حتی اگر در بازاریابی فوق‌العاده هستید، می‌توانید هزاران ارجاع را با عدم حضور در فضای مجازی از دست بدهید. مشتریان راضی تمایل دارند نظرشان را در مورد کسب و کار شما به اشتراک بگذارند؛ اما آنها که هنوز خدمات شما را تجربه نکردند چطور؟ آنها سراغ اینترنت می‌روند و اگر دست خالی برگردند، این شما هستید که شانستان را از دست خواهید داد.

۶. وب‌سایت هویت آنلاین شما را حفظ می‌کند.
اگر فکر می‌کنید که داشتن صفحه اینستاگرام و یا کانال تلگرام برای ارتقای کسب و کار شما کافی است، در اشتباه هستید.
حضور در شبکه‌های اجتماعی با اینکه مهم است؛ اما کافی نیست.
وقتی در یک شبکه‌ی اجتماعی، محتوایی را منتشر می‌کنید، از عاقبت آن خبر ندارید و اگر روزی از دسترس خارج شود، مخاطبین خود را از دست خواهید داد؛ اما اگر وب‌سایت خود را داشته‌باشید، خاطرتان جمع است که همه چیز تحت کنترل خودتان است.

 ۷. مدیریت و بروزرسانی وب‌سایت راحت است.
امروزه با روی کار آمدن سیستم‌های مدیریت محتوای قدرتمند، به خصوص وردپرس، مدیریت و بروزرسانی وب سایت بر خلاف گذشته بسیار آسان شده است؛ بطوریکه با اندکی آموزش، قادر خواهید بود هر زمان که تمایل داشتید از طریق کامپیوتر و یا با استفاده از موبایل وارد پنل مدیریتی سایت شده، آمار مربوط به وب‌سایت خود را مشاهده نمایید و مطالب مربوط به کسب و کار خود را برای علاقمندان منتشر کرده و دیدگاه‌های مخاطبان را دریافت کنید و به سادگی به آنها پاسخ دهید.

13 می 2018 12:59 ب.ظ