آشنایی با مزایای تبلیغات در مرکز شهر

آشنایی با مزایای تبلیغات در مرکز شهر

مروزه رسانه تبلیغات محیطی وسیله ارتباطی فعالی برای انتقال پیام به میلیون ها نفر مصرف کننده است.تبلیغات محیطی یکی از بهترین و موثر ترین شیوه برای معرفی کالا و خدمات می باشد که اگر به روشی مناسب و با رعایت اصول تبلیغاتی اجرای گردد می تواند باعث ارتقا و توسعه کسب و کار برند و خدمات گردد.

تبلیغات محیطی معمولا مدت زمان زیادی در معرض دید هستند. بر خلاف تبلیغات در تلویزیون و یا مجلات ، افرادی که از مکان های خاص بطور روزانه عبور می کنند، بارها تبلیغات شما را خواهند دید و احتمال خرید آنان افزایش خواهد یافت. بسیاری از خریداران، زمانی خرید می کنند که تبلیغی را بارها دیده باشند و تبلیغات در مرکز شهر یکی از این نقاط است که بطور مکرر توسط مخاطبان دیده می شود، به همین جهت در ادامه به نمونه ای از مزایای تبلیغات در مرکز شهر پرداخته ایم.

راه ارتباطی به دیگر نقاط شهر

مرکز شهر به نوعی قلب تجاری هر شهر محسوب می گردد و در واقع ارتباط دهنده با دیگر نقاط مهم شهری است و بسیاری از مردم برای رفت و آمد در داخل شهر ناگزیرند از نقطه اصلی بگذرند و تبلیغات نوعی خدمت رسانه ای برای عموم است که موفقیت آن در گرو سطح و میزان اعتماد مخاطب است، بنابراین تبلیغاتی که در مرکز شهر صورت گیرد می تواند باعث جلب اعتماد هر چه بیشتر در بین مخاطبین شود.

ازدحام جمعیت در ساعات خاصی از شبانه روز
به دلیل اینکه مرکز شهر نقطه میانی برای عبور و مرور است و در ساعات خاصی، ازدحام جمعیت و ترافیک سنگین موجب می شود این تبلیغات توسط افراد زیادی دیده شود، بیننده حق انتخاب ندارد و در هر صورت تبلیغ را می بیند و تبلیغی که بارها در معرض دید قرار بگیرد می تواند در مخاطب تاثیر بسزای بگذارد و درنتیجه موجب فروش کالا شود.

تنوع جمعیتی
بطور معمول در مرکز شهر بر اساس سن، جنسیت، درآمد و …. در حال رفت وآمد هستند و تقریبا می توان گفت این تبلیغات توسط افراد متعددی در روز دیده میشود و از طرفی تبلیغات یک ابزار عمومی و جمعی است که تبلیغ آن در مرکز شهر به کالای موضوع تبلیغ، مشروعیت و مقبولیت می بخشد.

اهمیت تبلیغات در مرکز شهر

مرکز شهر تجلی گاه قدرت، روابط اجتماعی، سیاست، اقتصاد، تکنولوژی، پتانسیل ها شهر است ، بخش مرکزی شهر واقعیتی عینی در فضای شهری است که فرآیندهای پنهان شهری را نمایان میسازد. مرکز شهر دارای اهمیتی آنچنان در فضای شهر است که اگر نه در همه، اما در بیشتر مباحث شهری به نوعی به آن اشاره میشود و جایگاه آن در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، جغرافیایی و کالبدی فضایی شهر کامالً مشهود است.

ناحیه مرکزی شهرها، غالباً در بر گیرنده بازارهای سنتی شهری، مراکز تاریخی و فرهنگی به عنوان مراکز گردشگری و یادآور تاریخ شهر هستند و مرکز کارکردی (نه الزاماً جغرافیایی) هر شهر را تشکیل می دهند و از این رو جاذب بیشترین مراجعات و سفرهای روزانه هستند و به همین جهت است که اجرای تبلیغات محیطی در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

22 فوریه 2018 12:41 ب.ظ